Rynek Infrastruktury
W odpowiedzi na pismo komitetu Generalna Dyrekcja wyjaśnia, że ostatni pomiar hałasu został sporządzony w listopadzie 2012 roku w związku ze sporządzeniem analizy porealizacyjnej dla przebudowy skrzyżowania ulicy Opolskiej, Reymonta, Wolności i Wojska Polskiego. Stwierdzono wówczas przekroczenie norm hałasu w dwóch z trzech badanych punktów.
GDDKiA zwraca jednak, że przy natężeniu ruchu wynoszącym 12 389 pojazdów na dobę, nie da się uniknąć przekroczenia norm hałasu w zwartej miejskiej zabudowie i występują one zawsze. Co więcej, w takim przypadku nie istnieją najczęściej techniczne możliwości ustawienia ekranów akustycznych. Taka sytuacja ma miejsce w Niemodlinie.
„Obniżenie emisji hałasu do normatywnych poziomów można uzyskać wyłącznie poprzez budowę obwodnicy lub utworzenie obszaru ograniczonego użytkowania, przy czym to ostatnie rozwiązanie jest stosowane wówczas, gdy nie są dostępne żadne inne środki ochrony przed hałasem” – pisze w piśmie do komitetu Maria Burzyńska, zastępca dyrektora opolskiego oddziału GDDKiA.
Niestety, Niemodlin wciąż nie może się doczekać budowy obwodnicy, a realizacja tej inwestycji wciąż oddala się w nieokreśloną przyszłość. Z zapowiedzi Ministerstwa Transportu wynika, że w przyszłej perspektywie nacisk zostanie położony na dokończenie sieci dróg ekspresowych i autostrad w Polsce, a inwestycje na drogach krajowych, w tym obwodnice, zejdą na dalszy plan.